Aquasporten en activiteiten

Door de maatregelen vanwege het coronavirus gaan de aquasporten en activiteiten helaas niet door. Wij hopen dat de situatie binnenkort verandert en u weer kunt deelnemen aan de diverse lessen. 

Aquarobic

Aquarobic is een vorm van bewegen op muziek in het water. De oefeningen stimuleren de functies van het hart en longen. Op deze manier wordt uw lichaamsconditie verbeterd. Ook zorgt de weerstand van het water voor spierversterking. Het water geeft u een gevoel van gewichtloosheid. De kans op blessures en overbelasting van enkel- en kniegewrichten is daarom minimaal.

Aquajoggen

Bij aquajoggen beweegt u met behulp van een wetbelt. Dit is een verstelbare gordel waarmee uw lichaam rechtop wordt gehouden in het water. Tijdens de les maakt u diverse loopbewegingen. Ook traint u alle grote spiergroepen in het lichaam. De les wordt gegeven in het diepe gedeelte van het 25 wedstrijdbad.

Aquafietsen

Aquafietsen is een intensieve vorm van conditietraining. Tijdens de les maakt u gebruik van speciale hydro-bikes. Met aquafietsen traint u het hele lichaam. Door de weerstand van het water is de vetverbranding hoog. U kunt een hydro-bike reserveren bij de kassa. Neem uw gymschoenen, bidon en eventueel een wielrenbroek mee.

Aquafloat

Bij aquafloat doet u pittige oefeningen waarbij u op een drijvende mat staat. Het gaat om een High Intensity Interval Training (HIIT). U traint hiermee: buikspieren, kracht, snelheid, explosiviteit, uithoudingsvermogen, coƶrdinatie, spierkracht en balans. Aquafloat is geschikt voor fanatieke sporters, maar ook voor beginners. 

Trimzwemmen

Tijdens trimzwemmen trekt u baantjes onder begeleiding van een zwemonderwijzer. U krijgt tips over de trainingsopbouw en techniek. Ook gebruikt u verschillende materialen om de oefeningen zwaarder te maken. De lessen zijn zeer afwisselend.

Techniekzwemmen

Bij techniekzwemmen staat de uitvoering van de zwemslagen centraal. Ook leert u nieuwe zwemslagen.

Zwangerschapszwemmen

Samen met andere zwangere vrouwen zwemt u in het instructiebad. Het water heeft een aangename temperatuur van 32 graden en de omgeving is afgeschermd. U kunt de bewegingen soepeler uitvoeren omdat het water voor een gevoel van gewichtloosheid zorgt. Tijdens de les wordt inspanning afgewisseld met ontspanning. Op deze manier kunt u tijdens de zwangerschap uw conditie op peil houden. Een deskundige zweminstructrice geeft de lessen.

Meer bewegen voor ouderen

Tijdens Fifty Fit beweegt u in water van 32 graden en een maximale diepte van 1.20 meter. De bewegingsoefeningen zorgen ervoor dat uw conditie verbetert. U kunt kiezen voor een les van 30 minuten zonder muziek. Of een les van 45 minuten met muziek. Ook is er een groep aquajoggen voor ouderen.

Hart in beweging

Elke (ex)hartpatiƫnt met een doktersverklaring kan meedoen met Hart in beweging. U bepaalt zelf tot hoever u kunt gaan tijdens het sporten. De les bestaat uit verschillende oefeningen in het water. Elke les begint met een warming up, gevolgd door de training. Als afsluiter wordt de cooling down gedaan. De twee begeleiders hebben kennis van de medische aspecten. Ook hebben zij een EHBO- en reanimatiediploma.